Publikacijos

Formavimo ir pertvarkymo projektu žemės sklypai gali būti padalinami, sujungiami, kitaip keičiamos jų ribos, paskirtis, prijungiami įsiterpę laisvos valstybinės žemės plotai, taip pat formuojami nauji sklypai. Tam tikrais atvejais, kai keičiamos tik sklypų ribos, šiais projektais netgi gali būti koreguojami galiojantys detalieji planai. Tai šiek tiek paprastesnė procedūra už detalųjį planą, tačiau užtrunkanti ir susidedanti iš keleto etapų. Apžvelkime visą formavimo ir pertvarkymo projekto procesą.

0
0
0
s2sdefault

Neseniai savo straipsnyje aprašiau visą detaliojo plano korektūros procesą. Toliau aktyviai dirbant teritorijų planavimo srityje neįmanoma nepastebėti detaliojo plano tvirtinimo procedūros trūkumų, kurie sukelia aiškias galimybes valdininkų ir politikų piktnaudžiavimui ar netgi prielaidas korupcijai. Panagrinėkime šią problemą ir galimus jos sprendimo būdus.

0
0
0
s2sdefault

2014 metais iš esmės pakeitus teritorijų planavimo tvarka, nauji detalieji planai praktiškai neberengiami. Tačiau senųjų, dažnai nebeaktualių detaliųjų planų panaikinimo mechanizmas taip ir nesukurtas. Vienintelis kelias šių teritorijų planavimo dokumentų pritaikymui šiandienos poreikiams – korektūra arba keitimas. Šiame straipsnyje detaliai apžvelgsime dažniau pasitaikančios detaliojo plano korektūros procedūras ir praktiką Vilniaus mieste. 

0
0
0
s2sdefault

Viena didžiausių problemų, dėl kurios kenčia miestai – valstybinės žemės valdymas. Savivaldybės valdo tik į gatvių raudonąsias linijas, atskiruosius želdynus patenkančius plotus ir nedidelę dalį kai kurios kitos valstybinės žemės. Visos valstybinės žemės valdytojas yra Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos (NŽT), todėl atliekant bet kokį su šia žeme susijusį veiksmą, būtina gauti šios institucijos sutikimą. Pavyzdžiui, jei jūsų sklypas ribojasi su laisva valstybine žeme ir norite statyti pastatą arčiau sklypo ribos nei teisės aktuose nustatytas atstumas, jei norite laisvoje valstybinėje žemėje įrengti įvažiavimą, tiesti inžinerinius tinklus ar laikinai aptverti statybos aikštelę. 

0
0
0
s2sdefault

Vienas svarbiausių aukštos gyvenimo kokybės miesto bruožų – greitas, saugus ir patogus viešasis transportas, kuris nestovi spūstyse. Dabartinė situacija aiškiai parodo, kad net ir nauji autobusai ir troleibusai jokiu būdu nesugeba konkuruoti su automobiliais. Dėl to Vilnius susisiekimo sistemos klausimu gerokai atsilieka nuo aukšta gyvenimo kokybe pasižyminčių Europos miestų. Įdomu tai, kad sprendimai jau seniai numatyti galiojančiuose teritorijų planavimo dokumentuose, tačiau iki šiol problemos iš esmės nėra sprendžiamos.

0
0
0
s2sdefault

Jau kuris laikas politikai ir žiniasklaida kalba apie ministerijų perkėlimą. Buvo įvairių siūlymų ir spekuliacijų kalbant apie galimas naujas vietas šioms vykdomosios valdžios institucijoms, pradedant Žalgirio stadiono teritorija, chaotiškai automobilių stovėjimui naudojama žeme prie Seimo rūmų, Kaunu ir baigiant Lietuvos Edukologijos universiteto teritorija. Tačiau mes, Miesto plėtros komanda, siūlome variantą, kuris nereikalautų nei brangaus turto išpirkimo, nei didelių griovimo darbų. Į šią vietą perkeliant ministerijas atsigautų stoties rajonas ir didelė dalis Naujininkų, taip pat būtų išspręstas Vilniaus gėdos – autobusų stoties klausimas, jau nekalbant apie miesto transporto problemų sprendimą.

0
0
0
s2sdefault

Vilniaus miesto Bendrojo plano keitimo koncepcijoje yra tik trumpai užsiminta apie tai, kad turi būti plečiamas daugiaaukščių mokamų automobilių stovėjimo aikštelių tinklas senamiesčio ir istorinio miesto centro perimetre atitinkamai mažinant automobilių stovėjimo vietų gatvėse skaičių. Tačiau nėra nieko paminėta apie konkrečias naujų automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo vietas, kurios jau anksčiau buvo numatytos savivaldybės planuose ir teritorijų planavimo dokumentuose. Šiame straipsnyje apžvelgsiu tokias vietas Vilniaus istoriniame centre ir aplink senamiestį. Straipsnio pabaigoje rasite ir automobilių stovėjimo aikštelių žemėlapį.

0
0
0
s2sdefault

Vilnius kenčia nuo transporto spūsčių, automobilių stovėjimo vietų trūkumo, neišvystyto visuomeninio transporto. Šiuo atveju spręsti reikia ne tik dažnai akcentuojamą miesto išdrikimo problemą, bet ir tris primirštus, tačiau esminius punktus – automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo, prioriteto suteikimo pėstiesiems senamiestyje ir galiausiai – esminės visuomeninio transporto pertvarkos. Visa tai galėtų būti pradėta spręsti keičiant Vilniaus miesto Bendrąjį planą. Straipsnių ciklą pradėsiu apie tai, kodėl ir kaip reikėtų grąžinti senamiestį pėstiesiems.

0
0
0
s2sdefault

Dažnai susiduriame su situacijomis, kai mūsų klientai jau turi įsigiję ar nori įsigyti ne visą žemės sklypą, o tik jo dalį. Tokiais atvejais reikia labai aiškiai įvardinti galimas grėsmes ir rasti jų sprendimus, nes neišvengiamai teks turėti santykį su kitais žemės sklypo bendraturčiais. Yra trys situacijos sprendimo būdai – sklypo dalių atidalinimas, naudojimosi tvarkos parengimas arba galima tiesiog nedaryti nieko. Apie paskutinį variantą detaliau rašyti nereikia, nes kai parduodama sklypo dalis, kuri yra apibrėžta tik skaičių išraiška, paprastai reiškia, kad gali tekti įdėti labai daug pastangų ir pinigų, kol bet koks vystymas tokiame sklype bus įmanomas. Taigi, siekiant sukurti pridėtinę vertę, siūlome arba atsidalinti savo dalį, arba nustatyti naudojimosi žemės sklypu tvarką.

0
0
0
s2sdefault

Miesto teritorijoje kiekvienas kvadratinis žemės metras yra vertingas – ne tik dėl „aro kainos“, bet ir norint sutalpinti projektuojamus pastatus ar automobilių stovėjimo vietas. Kartais tiesiog sklypo, kuriame stovi vienbutis namas, savininkai nori šiek tiek padidinti savo turimą žemę. Dažnai laisva valstybinė žemė, arba žemė kurioje nesuformuoti sklypai, gali būti vertinga tik prijungus ją prie greta esančio sklypo. Apžvelkime atvejus, kada tai įmanoma padaryti.

0
0
0
s2sdefault

Dažnai klientai mums užduoda klausimą, kokią šildymo rūšį jiems reikėtų rinktis. Atsakymas atrodo paprastas – tai yra prioritetų ir skonio reikalas. Kartais vieną ar kitą šildymo rūšies pasirinkimą gali lemti ir techninės galimybės. Tačiau netgi patyrusius statytojus kartais nustebiname atsakydami, kad jie gali jungtis tik prie centrinių šilumos tinklų, nors dujų tinklai yra visai šalia jų sklypo. Šildymo rūšies pasirinkimą dažnu atveju lemia teritorijų planavimo dokumentai.

0
0
0
s2sdefault

Vilniaus miesto bendrajame plane numatytose želdynų funkcinėse zonose esantys privatūs sklypai – didelis galvos skausmas ir jų savininkams, ir visiems miestiečiams. Šiuose sklypuose negalima statyba, todėl verslui jie neteikia jokios ekonominės naudos. Tuo tarpu miesto jie taip pat nepuošia, kadangi dažniausiai būna netvarkomi ir negali būti panaudojami miestiečių reikmėms. Šią problemą galima būtų nesunkiai išspręsti, leidžiant panaudoti į želdynų plotus patenkančius sklypus sporto ir poilsio infrastruktūros plėtrai.

0
0
0
s2sdefault

Šiuo metu žiniasklaidoje labai populiari tema – savavališkai užimti valstybinės žemės plotai. Daugeliui įsiminė ir Vilniaus mero parodomasis tujų pjaustymas Birutės gatvėje. Buldozeris ir grandininis pjūklas yra paprasčiausias ir įspūdingiausias sprendimo būdas. Tačiau jis nesprendžia problemos iš esmės. Be to, aptvertą valstybinę žemę galima paversti didele nauda valstybei ir savivaldybėms.

0
0
0
s2sdefault

Teisės aktai nenumato jokios galimybės panaikinti senus ir nebeaktualius detaliuosius planus. Lygiai taip pat nėra galimybės ir juos greitai keisti ar koreguoti. Tokie detalieji planai gali trukdyti ne tik vienbučio ar daugiabučio namo, bet ir mokyklos ar valstybinės svarbos objekto, tokio kaip tarptautinis oro uostas, statybai. Būtent todėl tai yra ne tik statytojų, projektuotojų, bet ir savivaldybių bei visos valstybės problema. Dėl jos stabdoma miestų plėtra, o regionai dar greičiau nyksta, nes investuotojams apsunkinamas naujų darbo vietų kūrimas.

0
0
0
s2sdefault

UAB "Miesto plėtra"

Žygimantų g. 13, Vilnius

+370 687 21721

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Susisiekite su mumis...